F.A.Q.

Ofte stilte spørsmål

Generelle spørsmål

Spørsmål:

Hvorfor mottar vi ikke e-post i CognITass?

Svar:

CognITass er i utgangspunktet satt opp med et filter for å unngå unødig e-post/ søppel mail. E-post vises bare fra personer som er registrert som kontaktpersoner i CognITass, og bare fra de e-post adresser som er registrert på disse.

Spørsmål:

Hva er adressen til Cognitass assistent

Svar:

http://cognitass.cognita.no

Spørsmål:

Hvorfor oppdaterer ikke CT seg?

Svar:

Du mangler nett.

COGNITA FALLALARM ENKEL

Spørsmål:

Hvorfor sender ikke Fallalarm alarm melding?

Svar:

Sjekk at du ikke har byttet sim-kort eller mobil operatør (telenor, netcom osv). Dersom du har gjort det, kan det være at FalloFonen må konfigureres på nytt.

Har du kontantkort, sjekk at det er penger/ dekning igjen på kortet



Spørsmål:

Hvorfor har ikke Fallalarm GPS dekning?

Svar:

GPS krever signaler fra satelitter. Det kan være vanskelig å få dekning inne i bygninger. Prøv å gå ut av bygningen for å få dekning.



COGNITA KLOKKA

COGNITASS KOGNISJON Liten

Spørsmål:

Hvorfor snakker ikke CognITass?

Svar:

Sjekk i assistenten, "cognitass.cognita.no", om det er valgt en stemme. Gå til "Konfigurasjon" -> "generelle innstillinger" og se under fliken "Tale".

Ellers kan du også sjekke om lyden på maskinen er dempet eller slått helt av. Hvordan dette gjøres er avhengig av hvilken maskin du har. På Mac er det taster for å endre dette på selve tastaturet.

Spørsmål:

hvorfor oppdaterer ikke CognITass de endringene jeg har gjort i Assistenten?

Svar:

Som standard sjekket CognITass etter endringer hvert 15. minutt. Det vil si at det kan ta opp til et kvarter før evt endringer vises. Hvis det fortsatt ikke skjer noe, kan du sjekke om CognITass maskinen faktisk er tilkoblet Internett.

Spørsmål:

Jeg har lagt til en ny funksjon i CognITass, men den vises ikke på startsiden. Hvorfor ikke?

Svar:

Det kan være to grunner til at en knapp/ funksjon ikke vises på startsiden. Enten er ikke ikke dette en del av den/ de modulene du har, eller så er det ikke satt av nok plass til flere knapper. Under konfigurasjon -> generelle instillinger -> knapper, kan du velge hvor mange rader og kolonner det skal settes av til knapper.



COGNITASS KOGNISJON Stor

Spørsmål:

Jeg har lagt til en ny funksjon i CognITass, men den vises ikke på startsiden. Hvorfor ikke?

Svar:

Det kan være to grunner til at en knapp/ funksjon ikke vises på startsiden. Enten er ikke ikke dette en del av den/ de modulene du har, eller så er det ikke satt av nok plass til flere knapper. Under konfigurasjon -> generelle instillinger -> knapper, kan du velge hvor mange rader og kolonner det skal settes av til knapper.



GRID 3

Spørsmål:

Ingen tale på GridPlayer

Svar:

Forsøk følgende:

1. Fysisk skyvebryter på iPad lyd av / på (forsøk å slå denne over?)
2. Oppdater iOS på iPad
3. Oppdater Gridplayer App i Appstore
4. i Gridplayer under tannhjul support- oppdater alle.



GridPlayer på iPad Air2

Spørsmål:

Ingen tale på GridPlayer

Svar:

Forsøk følgende:

1. Fysisk skyvebryter på iPad lyd av / på (forsøk å slå denne over?)
2. Oppdater iOS på iPad
3. Oppdater Gridplayer App i Appstore
4. i Gridplayer under tannhjul support- oppdater alle.



Start Grid GRID 2 Kommunikasjonsoppsett

Spørsmål:

Hvordan kan jeg få STORE BOKSTAVER?

Svar:

Ved å holde inne SHIFT-knappen (pil opp) mens man skriver eller ved å trykke ned CAPS-LOCK før man skriver.