Anskaffelse
Det er flere muligheter når du skal anskaffe et hjelpemiddel.
Du kan søke hos NAV Hjelpemiddelsentral, i din hjemkommune eller du kan kjøpe produktet privat.
Søke støtte gjennom NAV
Alle som har en varig (over 2 år) nedsatt funksjon kan søke om hjelpemidler. Her har vi beskrevet prosessen dere må gjennom for å søke. Er du i tvil om hvordan du skal gå frem kan du enten ringe til oss eller til ditt lokale NAV-kontor. Fagpersoner i din kommune skal være kontaktledd og være behjelpelig med begrunnelser og formuleringer om det er behov for det.
Søke gjennom kommunen
Noen kommuner låner ut eller gir bistand til hjelpemidler. Vi anbefaler at du tar kontakt med din kommune for å høre om denne ordningen er tilgjengelig.
Kjøpe produktet privat
Om du ønsker å kjøpe produktet privat, ber vi deg kontakte oss. Vi hjelper deg med utvalg av riktig løsning for ditt behov, og skriver et tilbud til deg. Når tilbudet er akseptert leverer vi hjelpemiddelet hjem til deg og gir deg og dine støttepersoner opplæring. Du vil få en faktura når produktet er levert.