Velkommen til vår kundestøtte

Her finner du de vanligste spørsmålene om våre tjenester og produkter. Finner du ikke det du leter etter ta gjerne kontakt med vår kundeservice.

Kategori

Produktstøtte

Dropbox er en meget nyttig tilleggs tjeneste i forbindelse med bruk av Grid programmer. Opprettelse av en slik konto er en personlig avtale mellom deg og Dropbox.

For å sikre god funksjonalitet og sikker drift av din kommunikasjonsløsning, anbefaler vi å benytte skylagringstjenesten Dropbox til automatisk sikkerhetskopiering/backup. Dette styres i Konto menyen i både Grid 3 og Grid for iPad. Følgende prosedyre beskriver helt enkelt hvordan man kan opprette sin egen Dropbox konto i Grid 3.

Om man ikke allerede har sin egen Dropbox konto å benytte, kan det for eksempel være lurt å benytte samme e-post adresse og passord som er tildelt for Deres “Online Grids konto” på “Konfigurasjon av Grid Pad” som følger maskinen fra NAV Hjelpemiddelsentral

Gå til Konto bildet – Viser e-post, Smartbox, Dropbox og Fjernredigerere
(Meny, Innstillinger og Konto)
Pass på at maskinen allerede er satt opp med en Smartbox konto, det vil si at der skal stå en e-post adresse til høyre for Smartbox knappen i bildet under (Eksempel i bildet viser 2107177@gridpad.no)

Opprette Dropbox konto:
Klikk Dropbox knappen i ovennevnte meny.
Klikk Koble til knappen

Klikk “Godta alle” knappen på melding om informasjonskapsler

Om du ikke allerede har en Dropbox konto du ønsker å benytte; rull helt ned og klikk på link nederst i Dropbox vinduet: “Ny på Dropbox? Opprett en konto”

Skriv inn Navn, e-post, Passord og flagg for at du Godtar vilkår
Du kan velge om du ønsker å flagge for å motta oppdateringer
Klikk “Opprett en konto” knappen

Klikk “Tillat” knappen for å gi tillatelse til at Smartbox Grids får tilgang til sin egen mappe inne i Dropbox kontoen din.
Nå vil alle Grid oppsettene dine bli sikkerhetskopiert til skylagringstjenesten Dropbox
(Dette visualiseres med to hvite piler som spinner i en blå sirkel ved de oppsettene som kopieres)

Når alle oppsettene er trygt lagret på din nye Dropbox konto, vil dette bekreftes med en sjekkmark ved brukernavnet.

Lykke til! 😊

Åpne på egen side

Hvis utstyret ikke gir utslag når det skal::

  • Sjekk at Fallalarmen og mottakstelefonen er slått på.
  • Sjekk at det er dekning i området hvor utstyret befinner seg.
  • Kontroller at SIM-kortene er gyldige og at de ikke er skadet.
Åpne på egen side

Hvis Fallalarmen ikke slår seg på kan batteriene være helt utladet, sett Fallalarmen til lading over natten. Hvis utstyret har blitt liggende over lang tid uten å bli brukt kan det hende batteriet kan være vanskelig å få ladet opp. Kontakt oss i Cognita.

Åpne på egen side
  • Har du kontantkort, sjekk at det er penger/dekning igjen på kortet.
  • Sjekk at du ikke har byttet SIM-kort eller mobiloperatør. Dersom du har gjort det, kan det være at Fallalarmen må konfigureres på nytt.
  • Sjekk at du har GSM-dekning.
Åpne på egen side
  • Trykk på piltastene for å flytte på lyspunktet på tidslinjen.
  • Trykk på rød eller grønn påminningsbryter for å aktivere alarm på et tidspunkt.
  • For å knytte lyd til alarmtidspunktet, hold inne rød eller grønn påminningsbryter til man hører et pip,

 

Åpne på egen side
  • Bruk en spiss gjenstand for å stille klokka. Hold den skjulte bryteren inne i 3 sek. til du hører et pip. Tallene for timer vil blinke. Trykk pilene for å stille inn riktig time. Trykk på den skjulte brukeren en gang til for å stille minuttene. Trykk pilene for å stille inn riktig minutt.
  • Trykk den skjulte bryteren for å stille vandrehastighet (hvor lenge hvert lyspunkt skal lyse). Trykk pilene for å velge vandrehastighet.
  • Trykk på den skjulte bryteren for å stille inn startspunktet på dagen. Klikk deg frem til riktig time ved hjelp av pilene.
  • Trykk på den skjulte bryteren for å avslutte
Åpne på egen side

Sjekk om du er koblet 3g/4g eller at internett via Wi-Fi fungerer.

Start enheten på nytt.

Åpne på egen side

CognITass er i utgangspunktet satt opp med et filter for å unngå unødig e-post/ søppel mail. E-post vises bare fra personer som er registrert som kontaktpersoner i CognITass, og bare fra de e-post adresser som er registrert på disse.

Åpne på egen side

Forsøk følgende:

  1. Fysisk skyvebryter på iPad lyd av / på (forsøk å slå denne over?)
  2. Oppdater iOS på iPad
  3. Oppdater Gridplayer App i Appstore
  4. i Gridplayer under tannhjul support- oppdater alle.
Åpne på egen side

Koble til strøm
Hvis du prøver å lade en iPhone X, iPhone 8 eller iPhone 8 Plus trådløst, må du først kontrollere at du kan lade med USB-adapteren og -kabelen som fulgte med enheten. Hvis det fungerer, kan du få hjelp med trådløs lading. Hvis du har tilbehør fra tredjeparter, kontrollerer du at det er Apple-sertifisert.

Hvis du skal lade enheten, bruker du USB-strømforsyningen og USB-kabelen som fulgte med enheten. Følg denne fremgangsmåten:

Koble iPhone, iPad, eller iPod touch til den tilhørende Lightning-til-USB-kabelen eller Apple 30-pinners til USB-kabelen. Koble til en av disse strømkildene:

Stikkontakt
Koble ladekabelen til en USB-veggadapter, og plugg deretter adapteren i stikkontakten.

Datamaskin
Koble ladekabelen til en USB 2.0- eller 3.0-port på en datamaskin som er på og ikke i dvalemodus. Ikke bruk USB-portene på tastaturet.

Strømtilbehør
Koble kabelen til en strømforsynt USB-hub, en dokkingstasjon eller annet Apple-sertifisert tilbehør.

Mens enheten lades, ser du et lyn ved siden av batterisymbolet på statuslinjen eller et stort batterisymbol på låseskjermen.

Åpne på egen side